Zobacz jak można bezpiecznie wycenić firme
Jak oszacować wartość firmy? Dużo wydaje się, że doświadczona wycena to proces tylko i wyłącznie księgowy. Nic bardziej mylnego. Coraz większą rolę mają gdyż dziś do odegrania czynniki niematerialne. O czym mowa? Choćby o kompetencjach pracowników, których zatrudnia dana firma. Choćby o pozycji danej marki na rynku, o jej możliwościach do generowania większych zysków niż strat.
Wycena przedsiębiorstw, żeby była wiarygodna i dawała przesłanki do podejmowania decyzji musi być wszechstronna i kompleksowa. Dobra wycena niesie pozytywy dla dwóch stron barykady, czyli dla inwestorów zainteresowanych zakupem firmy, oraz dla posiadaczy, którzy chcą pozbyć się przedsiębiorstwa, bądź części udziałów. Inwestorzy chcą znać potencjał przedsiębiorstwa, albowiem nikt nie lubi kupować kota w worku, nikt nie będzie ryzykować swoich pieniędzy na firmę, o której nic się nie wie.
Natomiast sami właściciele wyposażeni w rzetelną wycenę, znający potencjał firmy, jej mocne strony będą mieli lepszą pozycję w ewentualnych negocjacjach z nabywcą. Wycena przedsiębiorstwa w aktualnych czasach dokonywana jest najczęściej na podstawie trzech głównych metod. Chodzi o metodę porównawczą, dochodową, oraz majątkową. Subiektywna, a tym samym źle przeprowadzona wycena może wprowadzić w błąd inwestora, czy też posiadaczy firmy. Taki błąd może a sporo kosztować.
Dlatego, lepiej jest zapłacić więcej za doświadczoną wycenę, niż nabyć za pół darmo wycenę, która będzie przyczyną regularnych, długoterminowych strat finansowych. Usługa wyceny znaków towarowych, wyceny realizowane dla spółek – oferta analityków finansowych jest dziś szeroka.
Zobacz więcej: Wycena znaku towarowego na mariuszduda.com
Wycena przedsiębiorstw, żeby była wiarygodna i dawała przesłanki do podejmowania decyzji musi być wszechstronna i kompleksowa. Dobra wycena niesie pozytywy dla dwóch stron barykady, czyli dla inwestorów zainteresowanych zakupem firmy, oraz dla posiadaczy, którzy chcą pozbyć się przedsiębiorstwa, bądź części udziałów. Inwestorzy chcą znać potencjał przedsiębiorstwa, albowiem nikt nie lubi kupować kota w worku, nikt nie będzie ryzykować swoich pieniędzy na firmę, o której nic się nie wie.
Natomiast sami właściciele wyposażeni w rzetelną wycenę, znający potencjał firmy, jej mocne strony będą mieli lepszą pozycję w ewentualnych negocjacjach z nabywcą. Wycena przedsiębiorstwa w aktualnych czasach dokonywana jest najczęściej na podstawie trzech głównych metod. Chodzi o metodę porównawczą, dochodową, oraz majątkową. Subiektywna, a tym samym źle przeprowadzona wycena może wprowadzić w błąd inwestora, czy też posiadaczy firmy. Taki błąd może a sporo kosztować.
Dlatego, lepiej jest zapłacić więcej za doświadczoną wycenę, niż nabyć za pół darmo wycenę, która będzie przyczyną regularnych, długoterminowych strat finansowych. Usługa wyceny znaków towarowych, wyceny realizowane dla spółek – oferta analityków finansowych jest dziś szeroka.
Zobacz więcej: Wycena znaku towarowego na mariuszduda.com